Gaźnik TRAMPISZON 1,1 i WANDENBURG 1,3
<--- Czyszczenie, naprawa, kontrola --->
by Wartborgini :) niemcom gratulujemy wartburga
Opis na gaźniku wartburga 1,3 - na "oko" nie ma żadnych różnic w gaźniku 1,1
Tylko nie pisać mi tu zaraz że to całkiem inne gaźniki bo o tym doskonale wiem, a chodzi tylko o to, że wyglądają tak samo, i elementy składowe są w tym samym miejscu...
POMPKA PRZYSPIESZACZA
Jest to element dający "zastrzyk" benzyny w momencie wciśnięcia pedału gazu...
Nieprawidłowe działanie układu objawia się dławieniem silnika przy gwałtownych operacjach gazem. Całkiem zepsute urządzenie może unieruchomić trampka na dobre :P
Odkręcamy cztery ŻÓŁTE śruby...
...i widzimy to...
zdejmujemy CZERWONE membranę pompki...
tak wygląda ładna sprawna membrana :)
można przedmuchać kanały jeśli już mamy flaki na wierzchu...
Składamy w kolejności odwrotnej :)
Dla amatorów "przyśpieszania ssania" :)
W takim ustawieniu obroty szybciej spadną do normalnych...
Składamy cały majdan do kupy.
Sprawdź jeszcze raz czy wszystko jest jak należy i czy wszystko chodzi lekko i prawidłowo jest nasmarowane...
CZERWONE śruba regulacji wolnych obrotów,
ŻÓŁTE dziwna grzałeczka dodatkowa która w niektórych gaźnikach była, ale w żadnym nie była podłączona :)
CZERWONE śruba regulacji składu mieszanki
ŻÓŁTE niektóre źródła też podają że to regulacja składu mieszanki ale tak naprawdę nie wiem do czego ta śruba służy, nigdy też tym nie kręciłem...
Przed zamontowaniem gaźnika w wozie, sprawdź stan uszczelki metalowo gumowej do której jest przymocowany gaźnik.
Zwróć uwagę czy nie jest dziurawa, wypalona, postrzępiona od wewnątrz. Zobacz też jak wygląda powierzchnia na jej wierzchu. Czy elementy CZERWONY w gaźniku będzie miał drożność, czy też może wejdzie tam guma z uszczelki i go zatka...
po złożeniu gaźnika i ruszeniu przepustnicą, gaźnik ma przejść w tryb ssania, co widać ŻÓŁTE na czujniku zamknięcia przepustnicy...
styk nie dotyka kotwicy...
Aha... po złożeniu całości wskazane może się okazać odpowietrzenie przewodów z płynem chłodzącym...
Odpalić rozgrzać silnik, poluzować jeden z węży i upuścić ewentualne powietrze i odrobinę płynu...
Uzupełnić braki w płynie...
Jak o czymś zapomniałem, przeoczyłem - pisać...
a jak by coś ten tego, to zajmiemy się na przyszłość kontrolą aparatu zapłonowego. Bo tam też siedzi chochlik i to taki SPOOORY !!!
A jak ktoś chce to może przyjechać na darmową regulację zapłonu na lampie stroboskopowej...
tzn nie tak do końca darmową... tyskie jedno w porywach do dwóch...
zapraszam w okolicach JASŁA !
Zmontuj wszystko do kupy i ciesz się prawidłowo działającym gaźnikiem...
A jeśli będziesz zadowolony, pamiętaj o mnie i prześlij mi skromny datek na browara albo dwa, albowiem poświęciłem cały dzień na przygotowanie tego opisu...
doceń to !!!
na PW dostaniesz nr konta na wpłaty datków dla ubogich smakoszy piwa :)